Timebank, Ferie og fravær – oppdatering i Timerabbit

Oppdateringer · Publisert 15. oktober 2021 av Tore Kraakmo

Timerabbit  – mer enn bare timeregistrering

Timerabbit startet som en ren tjeneste for timeregistrering som etterhvert har utvidet tilbudet av tjenester til å dekke flere av behovene som bedrifter har i den daglige driften. Vi jobber stadig med å utvikle og forbedre oss, og nå kommer vi med en stor oppgradering av vår løsning for ferie- og fraværsregistrering og timebank.

Det har vært mulig å registrere ferie og fravær i Timerabbit en stund nå, men vi så behovet for en oppfrisking og oppgradering både visuelt og med tanke på brukervennlighet for disse tjenestene. Samtidig kunne vi gjøre noen løft med timebank også.  Nå er det på plass, klar for bruk!

Hva er nytt?

I bunn ligger de samme funksjonene som før – registrere fravær og søke om ferie, men med oppdateringen vil du nå få en bedre oversikt over søknader og registreringer, egenmeldinger og feriedager. Vi har også jobbet med å få ferie og fravær bedre knyttet sammen med timebanken (for de kunder som bruker dette), og vi har gitt timebanken noen etterspurte forbedringer og justeringer både på brukervennlighet og visuelt.

Bedre oversikt over fravær og ferier

Vi ønsket en bedre visuell fremstilling av fravær i bedriften for brukerne, så nå får du som administrator en grafikk som viser det totale fraværet for bedriften sortert på type, og du kan også få samme visning for hver enkelt bruker. Et kakediagram deler opp det totale fraværet i de ulike typene som er registrert slik at du får en bedre oversikt.

Det er også lagt inn en kalendervisning som viser registrerte fravær med ulike fargekoder avhengig av status på registreringen. Vi har satt opp flere forhåndsdefinerte fraværstyper i Timerabbit, men det er fullt mulig å opprette egne. Du kan også gå inn og sette hvor mange egenmeldinger de ansatte har som standard.

Flere funksjoner – bedre tilpasning

Sammen med fravær er også visning av ferie blitt oppgradert. Vi har gjort det lettere å se alle ferier, søknader og ikke minst hvor mange dager ferie man har brukt eller fortsatt har tilgode. Den nye kalendervisningen lar deg raskt se hvem som er på ferie og hvor lenge de blir borte. I tillegg har du nå muligheten til å sette antall feriedager for ansatte i bedriften generelt eller for enkelt ansatt hvis de har egne avtaler.

Hvor mange arbeidsdager det er i en uke varierer også fra bedrift til bedrift, så vi har gjort det slik at du setter opp hvor mange arbeidsdager som normalt er i en uke, så får du riktig antall feriedager på feriesøknadene i henhold til avtaler og ordninger som dere har.

Mer samhandling – mindre jobb

Det er også gjort endringer på Timebank. Her har vi lagt opp til en bedre visning av saldo og aktivitet som er gjort. Men de største endringene er gjort på oppsett og brukervennlighet.

En bedre kobling mot ferie og fravær er på plass, slik at godkjente fraværsregistreringer nå påvirker saldoen i timebanken. Du slipper mao å korrigere saldo for fravær manuelt som tidligere.

Kommer det inn nye ansatte i løpet av året så er det raskt å sette startdato (og evt startsaldo hvis de har med seg timesaldo fra tidligere jobb), så regner systemet automatisk ut saldo basert på standard arbeidsuke.

Lurer du på noe?

Du finner veiledning til hvordan du tar i bruk de ulike funksjonene på våre hjelpesider. Her har vi samlet artikler som hjelper deg med å bruke og tilpasse Timerabbit til ditt firma.

Våre medarbeidere på kundeservice er også klare til å bistå hvis det er noe du lurer på, bare ta kontakt!

Vi kommer med flere nyheter og oppdateringer fremover, så bare heng med!

PRØV GRATIS I 30 DAGER

Flere blogginnlegg

Prøv gratis i 30 dager

PRØV GRATIS NÅ