Timeføring… Nå igjen?

Publisert 20. april 2020 av Tore Kraakmo

Er timeføring noe du gruer deg til?

Det kan virke som et ork og en tidstyv noen ganger, men timeføring er en essensiell del av det å drive en bedrift. Ikke bare for deg som lever av å fakturere timene du jobber for kunder og oppdragsgivere, men også andre bedrifter bør ha en kontroll på timene som blir lagt ned slik at du kan se om innsatsen og utgiftene står i forhold til inntektene.

Digital timeføring er en god løsning for alle typer bedrifter som ønsker bedre oversikt og kontroll, og det er flere grunner til dette.

Du har sikkert full kontroll, men…

Arbeidsmiljøloven sier enkelt og greit at alle bedrifter er pliktig til å ha en oversikt over hvor mye hver enkelt arbeidstager har jobbet. Det er noen unntak, som det ofte er, men som et grunnprinsipp skal arbeidsmengden kunne dokumenteres. Dette er ikke bare for at arbeidsgiver skal kunne se at de ansatte har jobbet så mye som avtalt, men det er også en trygghet for at arbeidstakerne skal få nødvendig hviletid og evt overtid og tillegg som de har krav på. Noen bransjer har også egne krav til timeføring og personallister som går på tiltak mot svart arbeid.

Det må være enkelt

Det må være enkelt og forståelig for de som skal bruke systemet, i alle ledd. Ikke alle har like stor teknologisk kompetanse, og noen er sikkert skeptisk til å ta i bruk digitale systemer fordi de må lære noe nytt. Da kan det være lurt å ta med flere på utprøving av nytt timeføringssystem, så du finner ut om dette er noe som kan fungere for dere.

Det er lov å prøve noe nytt

Det er mange ulike systemer ute på markedet, og Timerabbit er et godt alternativ for alle bransjer og bedrifter i alle størrelser. Se hva du kan oppnå med å ta i bruk timeføring fra Timerabbit du også.

 

Flere blogginnlegg

Prøv gratis i 30 dager

Ingen forpliktelser!

Ved å starte en prøveperiode godtar du våre avtalevilkår.

Du blir automatisk logget inn i Timerabbit.