Kjenner du deg igjen i dette?

Timeregistrering · Publisert 25. august 2019 av Tore Kraakmo

Timeføring og sjekk av timelister er noe man må igjennom, men det behøver ikke være noe man utsetter til siste liten, og det skal heller ikke være et ork.

Kanskje er dette noe du kjenner deg igjen i:

  • Du bruker mye tid på manuell gjennomgang og kontroll av timelister, kanskje som et skippertak før neste lønnskjøring. Ved bruk av digital timeregistrering kan mye av denne tiden bli frigjort til andre oppgaver. Med få tastetrykk får du oversikt over timebruken for de ansatte, og du kan kjøre ut rapporter til f.eks lønnskjøring i løpet av minutter.
  • Dere mangler et system som er brukervennlig både for ansatte og ledelse. Hvis bruken er intuitiv, og du ikke trenger mye opplæring og kurs, er det mer sannsynlig at det er lettere å få etablert gode rutiner for timeregistrering. De fleste har en smarttelefon som gjør at de via en app har mulighet til å registrere timene der de er, og også raskt få en oversikt over timene de har ført.
  • Du ønsker en bedre oversikt over arbeidstiden. Med en lett tilgjengelig oversikt over hvor mye en arbeider har jobbet, er man mer sikret at rettighetene til arbeidstakerne blir ivaretatt. Man skal kunne føle seg trygg på at man får riktig lønn, riktig hviletid, riktig overtidsbetaling o.l. Et godt timeføringssystem skal være en trygghet for alle ansatte i bedriften.

Fordeler for alle

Det er flere fordeler med å ha et godt system for registrering av timebruk både for ledelsen av bedriften og for de andre ansatte.

En omstilling av vaner og rutiner i bedriften kan være tidkrevende og være litt plundrete i starten, men hvis du sitter med en liten følelse av at det er verdt det, så prøv det.

Ikke alle finner et timeføringssystem som er perfekt med en gang, ta gjerne kontakt med de som leverer systemet og hør hva slags muligheter det er for dere.

Klar for å prøve?

Registrer deg for en gratis prøveperiode nå!

 

 

 

 

 

Flere blogginnlegg

Prøv gratis i 30 dager

PRØV GRATIS NÅ