Hvorfor bruke et skybasert system?

Publisert 16. juni 2020 av Tore Kraakmo

Tilgjengelighet gjør det funksjonelt

Vi kan begynne med noe så enkelt som tilgjengelighet. I stedet for å ha systemer som installeres på en PC vil man med skybaserte systemer nå alle tjenester via nettleseren. Du trenger ikke laste ned noe programvare og stort sett alle enheter med nettleser og internettilkobling kan brukes. Denne utviklingen av tilgjengelighet har blitt dratt frem som en av de viktigste grunnene til at flere velger skybasert.

Er det trygt nok?

I og med at systemet ikke er lagret lokalt på en enhet er du mer trygg på at de tjenestene du trenger å bruke hver dag ikke krasjer uten forvarsel. De som leverer skyløsninger tar seg av sikkerheten. Alle seriøse aktører sørger for at det blir tatt jevnlig backup av all data, eventuelle sikkerhetshull blir fikset, og at det er oppe og går stort sett alltid. En server i en anerkjent serverpark er også vanskligere å hacke, enn en frittstpående PC på et kontor. Du vil også slippe å oppdatere programvaren manuelt når det kommer nye løsninger, alt ordnes av leverandøren.

Dine behov endrer seg

Det er også enklere å få funksjoner og kapasitet mer tilpasset til din virksomhets behov ved å benytte skysystemer, derfor kan det også være kostnadsbesparende; du betaler kun for det du trenger og det du bruker. Vokser bedriften, kjøper du bare tilgang for de nye. Minker antall ansatte (sesongarbeid f.eks), kan du fjerne eller fryse tilgangen og slippe å betale for de. Kanskje oppdager du et behov for nye funksjoner bare for en kort periode. Du betaler ofte en fast månedspris pr bruker, du slipper å stadig kjøpe nytt utstyr, det hele blir mer forutsigbart.

Det som er nevnt hittil er mer av de tekniske fordelene man får ved å bruke et skysystem, men det er også andre motivasjonsfaktorer. De kan virke enkle og selvsagte, men de er viktige for driften av en virksomhet, og tåler å bli nevnt flere ganger.

Bedre arbeidsflyt, mer oversikt

Timelister, ferieønsker, utlegg og mer til. Fortsatt er det mange som har tungvinte løsninger på dette, gjerne på papir, med alt det som følger med. Tyding av håndskrift, lapper som forsvinner, hyllemeter med permer for å nevne noe. Det er kanskje ikke vanskelig å tenke seg til at det vil bli mer ryddig hvis du har alt samlet på ett sted som du kan få tilgang til når du trenger det.  Alle bruker et standardisert system, det blir lite rom for feiltolkning, en trygghet både for arbeidstaker og arbeidsgiver.

Kontroll. Rett og slett.

Det er det vi hjelper våre kunder med i Timerabbit. Et brukervennlig  timeregistreringssystem det er lett å lære seg. Og som passer til de fleste bransjer og yrker. Vi jobber med å utvikle løsninger som skal kunne fungere om du jobber ute i felt, på kontor, på verksted eller hjemmefra. Registrer timer fortløpende, send faktura med en gang jobben er gjort, legg ved dokumentasjon eller kvitteringer på utlegg. Siden alt blir lagret i skyen, kan du hente det frem når du trenger det, der du er.

 

Flere blogginnlegg

Prøv gratis i 30 dager

Ingen forpliktelser!

Ved å starte en prøveperiode godtar du våre avtalevilkår.

Du blir automatisk logget inn i Timerabbit.